Topmarket webáruház
Általános Szerződési
Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül
iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül
írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A
webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan
felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató
weblapján (topmarket.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://www.topmarket.hu/aszf-hALTSZERZ.html
és letölthető az alábbi linkről: http://www.topmarket.hu/egyeb/letoltes/pag_letoltes.aspx
1. Szolgáltató
adatai:
A szolgáltató neve: Mohácsi Computer SysTeam Kft.
A szolgáltató székhelye (és
egyben a panaszügyintézés helye): 7700 Mohács, Eötvös utca 14/A.
A szolgáltató elérhetősége, az
igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt
elektronikus levelezési címe: 7700 Mohács, Eötvös utca 14/A, info[kukac]topmarket.hu,
uzlet[kukac]mocomp.hu
Cégjegyzékszáma: 02-09-062342
Adószáma: 11010443-2-02
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Baranya Megyei
Bíróság mint Cégbíróság
Telefonszáma: +36 69 304035, +36 69 510028
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-53430/2012.
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Corwell Kft.
2120 Dunakeszi, Pallag u. 37. corwell@corwell.hu
2. Alapvető
rendelkezések:
2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen
ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül
is irányadók. Irányadó továbbá a jelen ÁSZF alapján megvalósított
adatkezelésekre a Szolgáltató Adatkezelési Szabályzata is, mely elérhető a http://www.topmarket.hu/adatkezelesi-tajekoztato-hADATKEZ.html
weboldalon.
2.2. A jelen ÁSZF 2018. november 21. napjától hatályos és
visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az
ÁSZF-et. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 15 (tizenöt)
nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználónak joga van arra, hogy ha és
amennyiben a módosított ÁSZF-et elfogadni nem kívánja, úgy azt annak
hatálybalépéséig a Szolgáltatóhoz intézett egyoldalú nyilatkozatával azonnali
hatállyal felmondja. Amennyiben Felhasználó a módosított ÁSZF hatálybalépéséig
a szerződést nem mondja fel, úgy az ÁSZF a módosított tartalommal marad
hatályban az ő vonatkozásában.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által
üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa –
akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, az ÁSZF-ben, a
weboldal használati feltételekben és az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat
magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a
feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal,
annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal
terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok
bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. Regisztráció/vásárlás
3.1. Felhasználó a weboldalon történő
vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon
közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
adatkezelésekhez hozzájárul. A sikeres regisztrációval a Felek között
szállítási keretszerződés jön létre a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint.
3.2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját,
valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy
más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis.
Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más
személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy
pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve
egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó
károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára
bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4. Megvásárolható
termékek, szolgáltatások köre
4.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A
termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a
törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék
nevét, leírását, a termékekről illusztratív jelleggel fotót jelenít meg. A
termékek adatlapján megjelenített képek illusztratív jellegükre tekintettel
eltérhetnek a valóságostól, de Szolgáltató minden esetben törekszik a lehető legpontosabb
adatok, így különösen a termékek fotóinak megjelenítésére.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes
körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár
kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a
termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő,
esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
vásárlási szándékától.
4.5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a
termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal
észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
(Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó
kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a
szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és
egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk
érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek
fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis
szerződésnek tekintendő.
5. Rendelés
menete
5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba.
5.2. Felhasználó
a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket.
Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „Kosaram” ikonra
kattintva.
5.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba
helyezni új termékkeresést indíthat. Ha nem szeretne további terméket
vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A sor végén
található ikonra kattintva törölheti a kosár egy termékét, a teljes kosár
tartalmát pedig a „Kosár tartalmának törlése” gombbal törölheti. Mennyiség
módosításához az adott termék során található beviteli mezőben írja át a
megrendelni kívánt mennyiségre a mezőben lévő számot, majd kattintson a
„Módosít” gombra. Amennyiben nem kíván további módosításokat elvégezni,
kattintson a „Kosár tartalmának megrendelése” gombra.
5.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a
szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
5.5.1. Fizetési
módok:
Fizetés utánvétellel: Amennyiben
a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra,
hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben
a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Átutalással: Felhasználó a
megrendelt termékek ellenértékét a számlán található bankszámlára a megjelölt
dátumig köteles átutalni.
Fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
5.5.2. Szállítási
költség:
1.- Ft – 12.000.-Ft közötti megrendelés esetén 3429.- Ft
12.001.-Ft – 21.000.-Ft közötti megrendelés esetén 2159.- Ft
21.001.-Ft– 30.000.-Ft közötti megrendelés esetén 1270.- Ft
30.001.-Ft feletti megrendelés esetén 0.-Ft (nincs
szállítási költség)
5.5.3. Utánvét költsége (készpénzbeszedési
díj)
20.000 Ft-os értékhatárig szállításonként 635.- Ft
20.001 Ft- 50.000 Ft között szállításonként 889.- Ft
50.001 Ft- 100.000 Ft között szállításonként 1.080.- Ft
100.001 Ft felett szállításonként 1.461.- Ft
5.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a
termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a
hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új
adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy
lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és
visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási
jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza.
Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és
termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv
felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos,
jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok
kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Fizetési
kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni
megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat,
illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk
egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
5.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési
folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol
javítani tudja a bevitt adatokat.
5.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően
visszaigazolást kap. A megrendelés és az azzal egyező tartalmu visszaigazolás
hozza létre a felek között az egyedi szállítási szerződést. Amennyiben e
visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás
jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül
Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy
szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása
akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek,
amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási
felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert
Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához
tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
6. A
megrendelések feldolgozása és teljesítés
6.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A
megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a
megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt
követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben
elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
6.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított
5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem
állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott
időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek
Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a
szerződés szerinti teljesítésre.
6.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért
nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére,
köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó
által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül
visszatéríteni.
6.4. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy
beszállítói, illetve a termékek gyártói a technikai ismertetőket, leírásokat
saját hatáskörükben jogosultak módosítani. Szolgáltató fenntartja a jogot a már
visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben.
Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést
követően kerülhet sor!
7. Elállás
joga
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú
irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon
belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt
terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig
gyakorolni az elállási jogát.
7.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól
számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
7.3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell
viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
7.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék
visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban
követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
7.6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre
gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak.
7.7. A Fogyasztó
szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a
Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek
ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, az elállási
jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó
vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az
átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f. olyan alkohol tartalmu ital tekintetében, amelynek
tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci
ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés
megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint
számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást
követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i. hírlap,
folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
j. nyilvános
árverésen megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra
irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy
szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés
esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt
kötöttek ki;
l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom
tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg
nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően
elveszíti az elállási jogát.
7.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási
nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében
haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget
a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
7.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más
fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
7.10. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a
szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő
megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy
Szolgáltató címén leadni.
7.11. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az
elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
7.12. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak
letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
7.13. A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen
költségét viseli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költség viselését.
7.14. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
7.15. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban
bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru rendeltetésszerű használatától
eltérő használatból fakad.
7.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg
vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott
arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot
kell figyelembe venni.
7.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak
jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a
mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő
jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon
történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton
történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el
Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
7.18. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű
használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak
megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy
napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti
Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
7.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
7.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt
érhető el.
7.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
ÁSZF-ben található elérhetőségeken.
7.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti
fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
7.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan
(akár természetes) személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében jár e.
7.24. Elállási jog
gyakorlásának a menete:
7.24.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az
elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató
elérhetőségeinek egyikére elküldeni.
7.24.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a
termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási
nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási
nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a
postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén
az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
7.24.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a
Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának
közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak
minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát
nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog
gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő
költségeket.
7.24.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni
azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti
időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.24.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása
eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több
tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy
darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási
joggal.
8. Jótállás,
szavatosság
Kellékszavatosság
8.1. Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető
cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen
jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint
– az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez
képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést
nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is
elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az
áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy
arra a vállalkozás adott okot.
8.3. Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
8.4. Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat
hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a
szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől
számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani,
hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen
esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén
Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági
igényt érvényesíthet.
8.7. Milyen
jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként
Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.8. Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem
felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy
pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
8.9. Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét
Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10. Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét
kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak
kell bizonyítania.
8.11. A gyártó
(forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag
akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja,
hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy
okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás
8.12. Milyen
esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.
22.) Korm. rendelet alapján, az ott felsorolt termékek vonatkozásában a
webshopot üzemeltető Szolgáltató jótállásra köteles.
8.13. Felhasználót
milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A
jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy
ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe
helyezés napjával kezdődik.
8.14. Mikor
mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba
miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és
jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként
viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság
fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a
természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a
kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott
igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb,
a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek, továbbá a
kopóalkatrészekért, és az ezek rendeltetésszerű használat melletti kopásából
eredő meghibásodásért.
9. A
szavatossági igény esetén történő eljárás
9.1. Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződésben a felek
megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása
(számlával, vagy akár csak nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos
költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy
jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a
Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási
igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni,
álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a
békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül,
igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított
három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy
kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
10. Vegyes
Rendelkezések
10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult
igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik,
úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10.2. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét
és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem
gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való
lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó
kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy
alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez,
vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben
ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
10.4. Szolgáltató
és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
10.5. Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználókat, hogy nem
csatlakozott a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexhez, és ilyennel saját maga
sem rendelkezik.
11. Panaszkezelés
rendje
11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő
minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen.
Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy
annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail
címen, vagy levél útján is közölheti.
11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség
szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a
panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az
azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak
egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban
megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról
felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a
Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával
hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi
elérhetőségeken.
11.5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi
a békéltető testületi eljárást.
11.6. Panasszal elsősorban a területileg illetékes járási
hivatalokhoz fordulhat. A területi szervezetek listáját itt találja: https://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista
11.7. Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni,
melyek elérhetőségét itt találja:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
11.8. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita
bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy
megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a
felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói
jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére
tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő
kötelezettségekkel kapcsolatban.
11.9. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel
összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a
Fővárosi Kereskedelmi- és Iparkamara mellett működő békéltető testület
illetékes.
11.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési
kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a
békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára
feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás
székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet
működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés
lehetőségének felajánlására terjed ki.
12. Szerzői
jogok
12.1. Miután a topmarket.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek
minősül, tilos a topmarket.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely
részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő
közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása
és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
12.2. A topmarket.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen
anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való
hivatkozással lehet.
12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának
valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain
nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
12.4. Tilos a topmarket.hu weboldal tartalmának, illetve egyes
részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és
jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás
használata, amellyel a topmarket.hu weboldalon vagy azok bármely része
módosítható vagy indexelhető.
12.5. A topmarket.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a
hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával
lehetséges.
12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély
nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege
képenként bruttó 2000 Ft, illetve szavanként bruttó 500 Ft. Felhasználó tudomásul
veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az
oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást
alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
Mohács, 2018. november 21.